بنزو تری آزول

بنزو تری آزول

ماده بنرو تری آزول که به نام اختصاری BTA نیز شناخته می شود دارای فرمول مولکولی C6H5N3  و جرم مولیg/mol ۱۱۹ می باشد. شکل ظاهری این ماده به صورت کریستال های سفید سوزی شکل و چگالی آنg/ml ۳۶/۱ می باشد.بنرو تری آزول محلول در الکل، کلروفرم و بنزن ، تولوئن و دی متیل فرمامید می باشد.  عمدتا به عنوان عامل ضد خوردگی در سیستم های خنک کننده و عامل ضد رنگ و ضد خوردگی فلزات و حتی عامل ضدخوردگی در ترکیبات ضد یخی، افزودنی آنتی اکسیدانی ( شامل روغن روان کننده ، روغن هیدرولیک ، روغن ترمز، روغن ترانسفور ماتور) استفاده می شود.

مشتقات BTA دارای خواص شیمیایی و بیولوژیکی هستند و به واسطه تشکیل کمپلکس و امکان ایجاد لایه محافظ بر سطح فلز به عنوان بازدارنده خوردگی در فلزاتی مانند مس کاربرد دارد. بنزو تری آزول از بنزن و حلقه تری آزول تشکیل شده و به دلیل اینکه اتم های نیتروژن موجود در این حلقه باعث برقراری پیوند میان مس می شود و به همین خاطر موجب ایجاد خاصیت مهارکنندگی در این ماده می شود.

این ماده نسبتا در آب حل نمی شود و به آسانی قابل تجزیه نمی باشد و هم چنین به خاطر قابلیت انعطاف پذیری بالای این ماده به عنوان یک مهار کننده در امولسیون های عکاسی هم کاربرد دارد.در موارد دیگر بنزو تری آزول در سیستم های خنک کننده ( آب و …) به عنوان محافظ در سیتم تصفیه آب های صنعتی ، در روان کننده ها برای حفاری ها، به عنوان ماده افزودنی در ضدیخ ها ، در صنعت داروسازی و مواد شیمیایی مثل آفت کش و حشره کش و … کاربرد های زیادی دارد.

شرکت کیمیاگران نفت مفتخر است تا بنزو تری آزول را با بالاترین کیفیت به دست مصرف کننده برساند.

Items Index
Appearance White to light yellow needle-shape crystalloids or granular
Purity, % ۹۹٫۵ min
Colour APHA (Hazen) ۴۰٫۰ max
Moisture, % ۰٫۱ max
Melting point, ℃ ۹۶٫۰ min
Ash content, % ۰٫۰۳ max
pH ۵٫۰-۶٫۰

برای مشاهده آنالیز محصول گزینه زیر را کلیک کنید

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *